סימון חניות בחניונים ושימוש באמצאים אלקטרוניים לסימון החניות

מי מבצע סימון חניות בחניונים?

בכללי, סימון החניות בחניונים מבוצע על ידי המנהלים או הבעלים של החניון. זה עשוי לכלול חבילת תמרורים וסימונים בצבעים שונים על המקומות המיועדים לחניה כגון קווים, מספרים, סמלים של חברות ככל שרכשו או השכירו מקומות חניה מסויימים וכו'. כמו כן, חלק מהחניונים משתמשים בסימוני חניה אלקטרוניים המאפשרים לנהגים למצוא חניה פנויה בצורה יעילה יותר, כאשר הדבר נוגע למקומות המיועדים לחניה של כל הציבור שמגיע בכל יום לדוגמא למרכז מסחרי או לבניין משרדים.

 

מה זה סימוני חנייה אלקטרוניים?

סימוני חניה אלקטרוניים הם למעשה מערכות חניה חכמות ומשוכללות המשתמשות בטכנולוגיות מתקדמות כדי לאפשר לנהגים למצוא חניה פנויה בצורה יעילה ופשוטה יותר.

המערכת משתמשת בחיישנים או במצלמות המותקנות בחניון כדי לזהות מקומות חניה פנויים ולהציג אותם לנהגים דרך אפליקציית חנייה חכמה או דרך תצוגה דיגיטלית על החניון עצמו או לחלופין באמצעות פנסים הכוללים בתוכם שני צבים שהם בדרך כלל ירוק ואדום, כאשר אדום מסמל חניה תפוסה בעוד שהצבע הירוק מסמן חניה פנויה. הנהגים יכולים להשתמש במכשירי טלפון נייד או במסך תצוגה בחניון כדי לקבל מידע על מקומות החניה הפנויים ולבחור את המקום המתאים להם ביותר אם זה בקרבת מעלית, דרגנועים או בקרבת מיקום חשוב אחר כל עוד זה מתאפשר ותלוי בתפוסה של החניות בעת העת.

סימוני חניה אלקטרוניים יכולים גם להציע יתרונות נוספים, כגון יכולת לתאם תשלום ולקבל אישורים לחניה מראש, לקבל הודעות על הסיום של החניה ועוד. המערכת גם מאפשרות למנהלי החניון לנהל את המקומות הפנוים ביעילות רבה ולאפשר להם לקבל נתונים חשובים על השימוש בחניון.

מה הדרך היעילה יותר לחסוך זמן בחיפוש חניה פנויה בתל אביב?

כדי לחסוך זמן בחיפוש חניה פנויה בתל אביב או בכל עיר עם כמות רבה של מכוניות, ישנם כמה דברים שניתן לעשות והם:

  1. השתמשו באפליקציות לחיפוש חניות – ישנם מספר אפליקציות זמינות לנייד שמאפשרות לכם למצוא חניה פנויה בתל אביב או בכל עיר בפריסה ארצית שיכולות לעזור לכם למצוא מקומות חניה פנויים בזמן אמת.
  2. השתמשו בחניון ציבורי או חניון משותף – בתל אביב ישנם מספר חניונים ציבוריים וחניונים משותפים הזמינים לציבור. בזמן שאתם מתכוונים להגיע לאזור מסוים, כדאי לחפש חניון ציבורי מראש (אפשר להיעזר לטובת זה באתרים של עיריות שבדרך כלל מפרסמות רשימות של חניונים בעיר) ולהשתמש בו במקום לחפש חניה פנויה ברחובות.
  3. השתמשו בתחבורה ציבורית – בתל אביב ישנם מספר אפשרויות של תחבורה ציבורית כמו אוטובוסים, רכבת, מוניות, מוניות שירות (בעתיד מתוכננים גם רכבות קלות וקווי מטרו). אם אתם לא צריכים להשתמש ברכב פרטי, ניתן לחסוך זמן וכסף על חניה ולהשתמש בתחבורה ציבורית במקום תוך שאתם יכולים גם לשלב במסלול שלכם הליכה רגלית קצרה במקרה ומזג אוויר מאפשר זאת.
  4. תכננו מראש – אם יש לכם פגישה או אירוע בתל אביב, כדאי לתכנן מראש את החניה שלכם.