סימון וצביעת כבישים

סימון כבישים, חניונים ומפעלים
סימון וצביעת כבישים

סימון וצביעת כבישים לפעולות תחזוקה שוטפת ובעת עבודות פיתוח ותשתיות לבניית כבישים חדשים והרחבת כבישים קיימים הינו שירות הכרחי ונחוץ וזאת במטרה לשמור על רמת בטיחות גבוהה בדרכים.

סימני הפרדה בין נתיבים חייבים להיות ברורים ונראים היטב בכל שעות יממה ואם אנו מדברים על שעות הלילה, אז בוודאי רמות סיכון עולות פי כמה וכמה ולכן פעולות תחזוקה של כבישים אם זה לטובת סימון מחדש או ביצוע שינויים בנתיבים, כאשר מבצעים עובודת עפר ופיתוח תשתיות וצובעים את קווי ההפרדה בצבע כתום שמסמל סימון כבישים זמני – כל פעולה שכזו צריכה להתבצע בצורה מדויקת וקפדנית תוך תכנון מקדים במטרה לשמור על בטיחות בכבישים.

כחלק בלתי נפרד מפעולות של סימון כבישים, בהחלט ניתן להבחין בעזרי בטיחות נוספים אשר מתלווים לפעולות סימון והם ללא ספק שוליים, אשר מלבד פסים כתומים בצידי הכביש, כוללים גם מחזירי אור וגם במקרים מסוימים בכשיבים מהירים, פסים מיוחדים שעצם עלייתם עליהם עם גלגלים, מייצרים תנודות ורעשים ברכב ובכך למעשה מסמנים לנהג שככל הנראה סטה מן הכביש או מן הנתיב.

ישנם קטעי כביש רבים שאין בהם עמודי תאורה ובשעות הלילה יש בהם חושך מוחלט ולכן מחזירי אור אשר מותקנים בצידי הכביש וגם על קווי הפרדה בין נתיבי הכביש, עוזרים מאוד לנהג לשמור על רכבו בתוך הנתיב ללא יצירת מצבים מסוכנים.

אם לחזור לנושא של סימון וצביעת כבישים, הנקודה הנוספת שמצריכה פעולות תחזוקה לעיתים תקופות לסימון מחדש הם למעשה תנאי מזג אויר בישראל (זה נוגע גם לסימון חניות ומגרשי חניה שחשופים לשמש וגשם), כאשר השילוב בין טמפרטורות גבוהות, רוח ולחות, כל אלו גורמים לשכבת צבע של סימונים על הכביש, לדהות עם הזמן, דבר שגורם למצב שקשה מאוד לראות את גבולות הנתיב תוך כדי נסיעה ואם אנו מדברים על כבישים מהירים, אז הנושא מקבל חשיבות גדולה יותר בגלל מהירות נסיעה בהם והזמן לקבלת החלטות חשובות על הכביש במצבי קיצון שללא ספק מתקצר באופן מהותי עקב מהירותיות גבוהות.