סימון וצביעת חניונים

סימון וצביעת חניונים
סימון וצביעת חניונים

באמצעות סימון וצביעת חניונים לשימוש הציבור הרחב ניתן להגיע לניצול יעיל ומקסימלי של השטח הזמין וזאת במטרה שמבקרי המקום יוכלו להחנות את רכבם בצורה מהירה ובטוחה בסמוך למקום הרצי.

מצוקה קשה של מקומות חניה בישראל ידוע לכולנו ולכן ברוב המקומות בהם יש מקומות בילוי, מקומות עבודה ומקומות נוספים שמבוקרים בדרך קבע נהוג להקים חניונים, כאשר בדרך כלל יהיו אלו חניונים על קרקע (חניונים קרקעיים) בגדלים שונים ועם מספר מקומות חניה בהתאם לשטח של החניון.

בנוסף לחניונים קרקעיים, בבנייני משרדים רבים, כולל קניונים ומקומות שמבוקרים בדרך קבע, קיימים חניונים תת קרקעיים עם מפלסים רבים, כאשר בדרך כלל מספר מפלסים ראשונים (עליונים) מושכרים לדיירי בניין משרדים במסגרת דמי שכירות של המשרד שלו בעוד שמפלסים נוספים של החניון מוצעים לשימוש של מבקרי המקום תוך תשלום לפי פרקי זמן קבועים מראש וזאת באמצעות עמדות תשלום הפזורות במרחב החניון לטובת נוחות המבקרים.

סימון חניה ברחבי ערים וחניונים בצורה ברורה ותחזוקה שוטפת של כל מפלסי החניון, יכולים להבטיח לבעלי המקום ומנהליו שימוש יעיל ונוח במתקן כולו, כאשר לכל מבקרי המקום תמיד יימצא מקום לחניה של כלי התחברוה שלו (אציין ואומר שנושא סימון חניונים מתקשר לנושא של סימון חניה במגרשי חניה ולצד מדרכות).

לאחרונה ניתן לראות חניונים רבים ברחבי הארץ, אשר מתוך רצון לאפשר מציאת חניה בצורה מהירה, מעל כל מקום מותקנת מנורה שכוללת שני מצבים – ירוק ואדום.

הצבע הירוק מסמל שמקום החניה פנוי בעוד שהצבע האדום מסמל כמובן שמקום החניה תפוס וכך כל נהג ממרחק רב יוכל להזהות בקלות מקום חנה פנוי בקרבת מקום הימצאותו.

מערת מסוג זה יכולה לעבוד בשני אופנים – הראשון הינו גלאי נפח והאפשרות הנוספת הינה גלאי משקל, כאשר האופציה הראשונה יותר זולה אם זה מבחינת עלות המערכת והתקנתה בחניון ואם זה מבחינת התחזוקה השוטפת.