תחזוקת כבישים – סימון כבישים כתנאי להגברת בטיחות בדרכים

סקירה כללית של הנושא סימון הכבישים וחשיבותו

אחד הנושאים החשובים בכל כביש זהו נושא הבטיחות וזאת ללא קשר האם מדובר על כביש בין עירוני או כביש עירוני או אפילו בתוך שכונת מגורים קטנה – בטיחות זאת בטיחות ולכן חייבים לתחזק כבישים בצורה הטובה ביותר ככל הניתן.

כעת לדוגמא אנו לקראת החורף וזה אומר שכאשר יורדים גשמים, סימונים ישנים ומשופשפים לא בהכרח נוכל לזהות על כביש רטוב.

אגב, הנושא קשור גם לסימון חניות וחניונים גדולים וגם שטחי עבודה במפעלים ואזורי תעשייה לדוגמא.

אז איך נוכל להבטיח שתחזוקת הכבישים תהיה ברמה הגבוה ביותר?

הפתרון הוא בהחלט ביצוע עבודות סימון כבישים לחידוש שכבת צבע דהוי בעמצעות פיזור שכבת טבע טרי ועמיד בפני תנאיי מזג האוויר הקשים כמו אצלנו בישראל – חום גבוה במהלך חודשים ארוכים עם השפעת קרני שמש ישירים על הצבע של הסימון וגם עונת הגשמים ששילוב בין השניים כמובן שפוגע במצבו של סימונים על הכבישים שלנו, כאשר ברוב המקרים קשה מאוד לזהות הפרדת נתיבים או חצים שמורים לנו על כיוון התנועה בכל נתיב ונתיב, זה קשור גם על פסי הפרדה בין הכביש לשוליים, מעברי חצייה וכמובן הסימון של מקומות חניה בתשלום (כחול לבן) או סימון האוסר בצורה מוחלטת על חניה (אדום לבן או אדום צהוב).

מי מבצע את העבודות לסימון כבישים, חניות, חניונים ושטחי עבודה ותעשייה?

המשימה של עבודות הסימון מוטלת בדרך כלל על עיריות ומועצות אזוריות, כאשר התקציב לביצוע עבודות לחידוש שכבת צבע דהוי נלקח מכספי של ארנונה שכל תושב חייב לשלם ובכך עיריות ומועצות אזוריות מבטיחות תקציב לביצוע עבודות תחזוקת הכבישים וחניות.

ביצוע העבודה בפועל של סימון נעשית על ידי חברות קבלניות המתמחות בעבודות סימון וצביעת הכבישים, כאשר הפעילות מתבצעת בדרך כלל בשעות הלילה המאוחרת בכדי להבטיח שלא יווצר עומס על הכביש עקב פעילות של צוותי הסימון.

פעילות של צוותים אלו ניתן לראות לעיתים קרובות, כאשר ברשותם מכשירי צביעה מיוחדים שנראים כמו מכוניות קטנות (פתוחות בדרך כלל) עם בלוני צבע ונהג שגם אחראי על פיזור הצבע בדיוק באותו מקום של הסימון הישן בשביל שלא יווצר מצב של בלבול אצל נהגים.

לפי כך ניתן להבין שעבודות לסימוני כביש בעלות חשיבות עליונה ומשפיעות מאוד על רמת בטיחות על הכבישים.

כל כמה זמן מבצעים עבודות לחידוש סימנים על הכביש?

בדרך כלל סיבה לחידוש שכבת הצבע על הכביש יכולה להיות קשורה למצב נוכחי של הסימון הקיים, כאשר הדבר מתבצע על ידי מיפוי מצבו הקיים ושליחת צוותים לביצוע חידוש סימונים.

הסיבה הנוספת לביצוע עבודות הסימון היא קשורה לעבודות על הכבישים או עבודות עפר, לדוגמא במצב של הרחבת כביש קיים או חפירות לטובת העברת מובילי מיים או ביוב. לאחר סיום עבודות אלו בדרך כלל שמים שכבת אספלט חדשה ועליה מבצעים עבודות לסימון כביש מחדש, כאשר הפעם אין צורך להיצמד לסימון ישן, כמו במצב של חידשו סימונים ישנים עם צבע דהוי.