שירותי בובקט (מיני מעמיס) במהלך ביצוע עבודות עפר

לעיתים קרובות בעת הצורך לבצע עבודות עפר במקומות שונים, התאמתו של ציוד מכני הנדסי לתנאי שטח בהם אמורה להתבצע העבודה, הכרחי וחייב להיות מתאים לאזור.

לעיתים קרובות אנו מדברים על אזורים די קטנים שכוללים מקטעים די קטנים של כבישים או שטחים פתוחים, כאשר ציוד גדול וכבד לביצוע המשימה אינו מתאים בשל גודלו וגם עלויות תחזוקתו.

לטובת ביצוע משימות נקודתיות באזורם בהם אין כל אפשורת להכניס ציוד מכני כבד, קיים פתרון מעולה והוא שירותי בובקט (מיני מעמיס), כאשר לדוגמא לאחר חפירות בעת ביצוע פעילות להנחת קווי מים בערים שונות ופעילות באמצעות מיני מחפרונים מסוגים שונים, לאחר סיום העבודה, בובקט משתלב בצורה נהדרת באתר בניה מקומי ומאפשר תוך זמן קצר להחזיר את האדמה שהוצאה באמצעות מחפרון למקומה תוך הקפדה על ניקיון האזור ובשל מידותיו הקטנים יחסית ביחס לציוד צמ"ה כבד, עושה זאת בצורה מהירה, יעילה ומדויקת להפליא.

היתרון העצום של מיני מעמיסים ומיני מחפרונים באזורים שונים בארץ הוא לא רק בגלל שהם קטנים ומאפשרים לבצע עבודות עפר שונות בצורה מדויקת ויעילה, אלא גם עקב העובדה שהם הרבה יתר זולים להפעלה ותחזוקה אם משווים אותם עם ציוד מכני הנדסי גדול וכבד יתר.

מיני מעמיס (בובקט) בדרך כלל יש לו 4 גלגלים ולא שרשראות, כך שפעילותו לא גורמת נזק לאספלט, עליו הוא פועל, תנועות שלו הרבה יותר מדויקות והוא יכול להסתדר על שטחים מאוד קטנים תוך הפעלתו על ידי מפעיל מוסמך ומקצועי.

ציוד צמ"ה מופעל בדרך כלל על סולר וניתן לרכוש אותו דרך חברות שמתמכות בציוד מכני, אך בשל מחירו הגבוהים בשל היותו ציוד מיוחד, קיימת אפשרות להשכיר אותו לפי הצורך לתקופות קצרות לטובת ביצוע פרויקט עבודות עפר כזה או אחר.

למרות שמיני מעמיסים יש להם גלגים והוא יכול להתנייד באופן עצמאי, צוד זה בדרך כלל מובא לאתר הבניה באמצעות משאיות משא מיוחדות להעברת ציודים כבדים.

בדרך כלל לאחר ביצוע עבודות של נניח הנחת קווי מים חדשים ולאחר שחפרו בורות ובובקט החזיר את כל האדמה למקום, שופל עובר מעל האדמה ותוך הפעלת לחץ כבד, מביא למצב שאדמה תמלא את החלל, כאשר לאחר מכן מביאים אספלת ומייצרים שכבת כביש חדשה באזיר עבודות עפר.

במידה וכתוצאה מעבודות חפירה סימון באזור חניה מקומית נפגם, צוות נוספף שעוסק בעבודות סימון חניות מגיע למקום ומסמן קווים ברורים של מקומות חניה במגרש חניה במקום.

לעיתים בעת ביצוע עבודות עפר, קיים גם צורך בחידוש צבע של אבן שפה אם תוך כדי ביצוע חפירות היו צריכים להוציא אותם ממקומם או שהיה צורך להחליף אותם באבני שפה אחרים.

עיריות של ערים שונות מפעילות במהלך כל שנה עשרות ולעיתים גם מאות פרויקטים שתוארו כאן ולכן פועלות בשיתוף פעולה עם קבלני עבודות עפר שונים, דבר שמאפשר להתחיל ולסיים פרויקטים אלו תוך זמן קצר, ביעילות רבה וללא צורך שאזור בו יש צורך לבצע עבודות עפר, יראה כאתר בניה זמן ממושך מאוד.