סימון וצביעת חניות נכים לסימון מקומות חניה לבעלי מוגבלויות

בשנים האחרונות בישראל וגם בעולם כולו כולנו ערים לנושא של שמירה על זכויות של בעלי מוגבלויות שונות, כאשר נושא של חניה שמיועדת לנכים, זהו אחד הנושאים שמטופל באמצעות סימון מיוחד ומוסכם ולכן מובן למעשה לכולם – גם לנהגים וגם לבעלי מוגבלויות.

איך מתבצע הסימון של חניית נכים?

סימון של חניית נכים מתבצע באמצעות צבע כחול בשילוב צבע לבן, כאשר השטח שמוכרז כשטח לחניית רכב בעל תו חניה נכה המוסכם בישראל, צבוע בצבע כחול ותחום סביבו בפס בצבע לבן, כך שלא ניתן להתבלבל ולהחנות בטעות בחניית נכים, כאשר רשויות מקומיות וגם משטרה עלולים לרשום כנסות די גבוהים במידה ורכב ללא תו חניה נכה, החנה את רכבו במקום המוכרז ככזה.

איפה ואיך בוחרים מקום להכרזתו כחניית נכים?

מקום לבחירת של חניות נכים הינו בדרך כלל בקרבת מקומות ציבוריים בהם נרשמת כמות גדולה של ביקורים של אוכלוסיה וביניהם גם בעלי מוגבלויות וגם מקומות בהם סבירות גבוה שרכב נכה יכול להגיע כגון שרותים ממשלתיים שונים, מקומות בילוי וקניות שונים, פארקים ציבוריים ועוד.

לפני ביצוע עבודות לסימון חניות לנכים ובעלי מוגבלויות, מתקבלת החלטה לגבי אזור מדויק להכרזת המקום על חניית נכה, כאשר בדרך כלל ההחלטה מתקבלת באגף לתכנון ברשויות מקומיות בערים שונות בישראל.

ביצוע עבודת הסימון בפועל ע"י קבלני סימון כבישים וחניות

לאחר קבלת החלטה בדבר שטחים לסימון, מגיעה חברה לסימון כבישים עם ציוד מיוחד ומתחילה בביצוע הסימון שלמעשה צביעתו של השטח בצבעים כחול לבן.

צביעה של השטח תתבצע בדרך כלל בשעות שאין פעילות באזור בכדי שצבע יספיק להתייבש, אם כי הצבע שאיתו משתמשים קבלני סימון וצביעת סימונים בדרכים, זהו צבע שמתייבש די מהר בכדי להבטיח שאזור העבודה לסימון לא יושבט למשך פרק זמן ארוך מדי ולאפשר למקום לתפקד בצורה סדירה וללא הפרעות.