בטיחות בעת עבודות סימון כבישים וחניות – אפודים זוהרים לשמירה על בטיחות ברמה גבוהה

במטרה לשמור על בטיחות בדרכים בצורה היעילה ככל ניתן, משתמשים בשפה מיוחדת המורה לנהגים שמתמשים בכביש, עליו הם נושעים והוא סימון כבישים באמצעות צבע מיוחד, כאשר בדרך כלל משתמשים בחמישה צבעים עיקריים והם: צבע לבן, צבע צהוב, צבע כתום , צבע כחול וצבע אדום.

לכל צבע ייעוד משלו, כאשר בצבע לבן בעת עבדות לסימון כבישים וחניות משתמשים במטרה למיין את גבולות הגזרה בהם ניתן לנסוע בתוך נתיבי הנסיעה כאשר מדובר על כביש וברגע שמדובר על חניה, אזי גבולות החניה עבור כלי רכב אחד.

צבע צהוב משתמש לטובת סימון שוליים של הכביש וגם עברו סימון מדרכות בשילוב עם צבע אדום במטרה לסמן איסור מוחלט לחנות באזור המסומן.

צבע כתום משתמשים בעת עבודות עפר בכבישים לטובת סימון קטעי כבוש זמניים עד להנחת צבע לבן שהוא העיקרי והקובע לגבי נתיני הנסיעה לאחר השלמת עבודות בכבישים.

בצבע כחול משתמשים לסימון חניות נכים ובצבע אדום משתמשים בשילוב עם זבע צהוב במטרה לסמן קטעי כביש צמודי מדרכה שאסור לחנות בהם.

בוודאי שמתם לב שמי שעוסק בעבודות לצביעה וסימון כבישים אלו הן חברות וקבלני סימון כבישים וחניות, אשר פועלים בכבישים פעילים בדרך כלל בשעות מאוחרות במטרה למנוע מצב של עומסי תנועה, אך בכל זאת מדובר על כביש פעיל ולכן נושא הביטיחות עבור פועלים של צוותי סימון הינו נושא חשוב.

במטרה לשמור על כללי בטיחות גבוהים ככל הניתן, עובדים משתמשים בתלבושת מיוחדת ונקראת אפודים זוהרים או חליפות סערה זוהרות (אפודי עבודה) שעוזרים לנהגים שעוברים לידם בשעות הלילה להבחין באנשים אלו בקלות רבה, כאשר החומר ממנו עשוי אפוד זוהר, מחזיר אור של פנסים של הרכבים.

אם נבדוק את נושא האפודים הזמינים כיום בשוק בישראל וגם בעולם, נראה שחלק מהם הם למעשה דומים לווסט שהוא סוג של עליונית ששמים מעל הלבוש הקיים של אותו העובד ובאמצעות סוגרים מיוחדים מהדקים אותו על הגוף.

במקרים רבים קיימים אפודים זוהרים בדמוי חרמונית מבד דק וזוהר, שיש צורך להלביש באופן מלא (האפוד כולל מכנס וגם חלק עליון שמכסה גוף העובד באופן מלא), כאשר הסגירה מתבצעת באמצעות ריצ'רץ.

מדובר על הלבשה מקצועית שיש בה צורך במקצועות מסוימים, אם כי אפודים זוהרים רגילים (בצורת עליוניות) כל אחד מאיתנו צריך – לדוגמא ע"פ החוק כל נהג חייב לשאת ברכבו את אפוד הזוהר למקרה ויצטרך במהלך נסיעתו.

ישנם מקצועות רבים נוספים שגם בהם הצורך באפודים אלו די גדול – לדוגמא במפעלי ייצור בהם קיימת תנועה של כלים מיוחדים לטובת העברת סחורות ממקו למקום – כל עובד שמשתתף בתהליך מסוג זה, חייב גם הוא ללבוש אפוד זוהר במטרה להגביר את הבולטות שלו על פני השטח של מי שנמצא בסביבתו, יבחין בו בקלות רבה.

ללא ספק קיימים מקרים רבים נוספים שמחייבים הלבשת אפוד זוהר בעת ביצוע עבודות ולכן נעלה את הנושא הזה בעתיד.

קריאה מהנה ובצלחה!